Moduri in care tehnologia va schimba piata asigurarilor in viitorul apropiat

Email
LinkedIn
Facebook

Stim deja ca tehnologia este parte integranta din viata noastra – atat cea personala, cat si cea profesionala. De multe ori, aceste schimbari sunt atat de subtile sau se intampla atat de gradual incat nici nu le percepem imediat.

 

Industria asigurarilor s-a aflat rareori printre primele care sa incerce tehnologii noi. Din dorinta de siguranta si certitudine, care ii caracterizeaza, fara indoiala, pe toti cei care lucreaza in aceasta industrie, chiar si marile companii au asteptat ca diverse tehnologii sa-si dovedeasca eficienta si siguranta in alte industrii inainte de a le adopta.

 

La Transilvania Broker, am incercat mereu sa pastram un echilibru intre dorinta de a inova, de a face viata colaboratorilor si pe cea a clientilor nostri mai usoara, si de a ne asigura ca noile procese sunt 100% sigure.

 

Totusi, ne uitam mereu in viitor pentru a afla din timp ce tehnologii putem folosi in completa siguranta si cu responsabilitate. Iata-le pe cele pe care piata asigurarilor se va baza in viitorul apropiat:

 

1. Analiza predictiva (predictive analysis)

 

Cum poti sti ce grad de risc are un client? Research-ul “manual” dureaza foarte mult si este adeseori supus greselii. Analiza predictiva automatizeaza multe dintre aceste analize. De fapt, majoritatea soft-urilor folosite de brokeri si agenti de asigurari au un astfel de modul care isi deruleaza activitatea in background, fara interventie umana, alertand operatorul in anumite cazuri.

 

Acest tip de tehnologie se va imbunatati major in anii care urmeaza. Cu ajutorul ei, vom putea vedea usor:

  • Ce clienti au riscul de a anula politele
  • Unde exista riscul de frauda
  • Care clienti sunt pregatiti pentru a achizitiona si alte tipuri de polite

 

2. Chatbots

 

Aplicatiile de tip chatbot folosesc inteligenta artificiala (AI) pentru a raspunde rapid utilizatorilor, cu mesaje prestabilite sau “invatate” in timp. Ele pot fi folosite pe propriul site sau pe retelele de socializare.

 

Cu ce ajuta chatbot-ii companiile de asigurari? Foarte simplu: ei pot servi ca un prim sistem de filtrare a cererilor. Atat pe site-urile proprii, cat si pe retelele de socializare se primesc numeroase mesaje de tip spam care rapesc timpul angajatilor din customer support in mod inutil.

 

Botii pot filtra aceste mesaje fara interventie umana. Mai mult, ei pot directiona usor utilizatorul catre anumite resurse – o pagina cu intrebari frecvente, de exemplu, sau un numar de telefon.

 

Astfel, companiile de asigurari vor investi mai putin in personal pentru departamentul customer support, iar personalul existent va putea folosi timpul mai bine, raspunzand la intrebari legitime sau ajutand utilizatori care isi doresc sa devina clienti.

 

Foarte important de retinut – aplicatiile de tip chatbot sunt foarte usor de utilizat si nu necesita skill-uri tehnice. Ele se integreaza usor cu site-ul sau cu platformele social media.

 

3. Drone

 

In anumite tari, dronele sunt deja folosite pentru a evalua daunele de la distanta. Sunt foarte utile pentru a reduce timpul petrecut pe teren de catre constatorii de daune.

 

De asemenea, dronele sunt utile atunci cand accesul este greoi – vedere exterioara a unui etaj superior al unei cladiri sau vedere asupra unei masini parcate intr-un loc aglomerat.

 

4. Artificial intelligence si machine learning

 

Am mentionat deja folosirea inteligentei artificiale pentru aplicatii de tip chatbot. Impreuna cu Machine Learning, ea constituie baza a numeroase tehnologii folosite deja cu succes in multe industrii.

 

De exemplu, machine learning este un instrument foarte util in procesarea cererilor de daune. Soft-urile care utilizeaza machine learning pot automatiza procesul de analiza a cererilor si pot identifica usor cererile false sau care contin inexactitati.

 

Concluzii

 

Acestea sunt doar patru dintre tehnologiile folosite deja pe scara larga si care isi fac simtita prezenta si in domeniul asigurarilor. Desigur, nu orice tehnologie noua merita folosita imediat.

 

La Transilvania Broker dedicam mult timp analizei noilor tehnologii pentru a intelege cum pot fi ele utile colaboratorilor, partenerilor si clientilor nostri finali. Platforma Transilvania Broker, dar si sistemele folosite intern sunt dovada faptului ca, de-a lungul timpului am integrat doar acele tehnologii cu utilitate clara si usor de folosit.

Cauta

Postari similare

Postari recente

Categorii

Etichete

Scroll to Top