De ce nu (prea) exista campanii de reduceri pentru asigurari? (si cum poti cobori preturile altfel)

Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook

Ai observat ca in industria asigurarilor gasesti rar bannere mari care sa semnaleze mega-reduceri de pana la 80%? In ultimii ani, companiile si brokerii de asigurari au inceput sa se alinieze la trenduri din eCommerce (cum este Black Friday), insa nu toti o fac, iar reducerile nu sunt nici pe departe atat de mari cum sunt in sectorul retail.

 

Stim, preturile mici sunt mereu atractive. Astfel ca e normal sa ne intrebam de ce nu exista astfel de campanii. Hai sa aflam!

 

Cum se calculeaza preturile in asigurari

 

La bunurile de larg consum, formula de calcul a preturilor este relativ simpla: costul de productie + costuri operationale + profit = pretul final. In industria asigurarilor, lucrurile sunt ceva mai complicate.

 

In functie de tipul de asigurare, calculele se fac diferit. Spre exemplu, o polita de asigurare de viata ia in calcul varsta persoanei asigurate, istoricul medical, istoricul familial si multe altele. Pentru o polita CASCO, se iau in calcul varsta masinii, varsta soferului, istoricul de accidente, fransiza si asa mai departe.

 

Ca atare, tu si vecinul tau puteti avea masini identice si varste apropiate, dar puteti plati prime de asigurare diferite, chiar daca incheiati politele la aceeasi companie de asigurari. Asta se intampla pentru ca doi oameni nu pot fi niciodata identici.

 

In industria asigurarilor exista nenumarate formule de calcul pentru risc — pentru fiecare categorie de client in parte si pentru fiecare tip de polita. Pe langa calculul riscului, la pretul final se adauga si alti factori relativ volatili: indicii industriei imobiliare/auto (pentru asigurari de locuinte, respectiv auto), preturile serviciilor din industria medicala (pentru asigurarile de sanatate), performanta companiei din exercitiul financiar precedent si asa mai departe.

 

Ca atare, campaniile de reduceri sunt foarte greu de implementat si de oferit pe scara larga. Mai mult, este imposibil sa oferi reduceri substantiale. In industria de retail, astfel de reduceri se ofera pentru produse end-of-life, care urmeaza sa fie inlocuite cu o colectie noua sau cu o linie noua de produse. Retailerii ofera astfel de reduceri pentru a elibera depozitele si pentru ca ar fi mai costisitor sa trimita produsele inapoi in fabrica sau sa le distruga intr-un mod responsabil.

 

Industria de asigurari nu vinde produse “perisabile”. Politele de asigurare raspund la conditiile din piata, asa ca preturile lor sunt mereu in schimbare.

 

Exista, insa, un atu major fata de industria de retail. Daca vrei sa cumperi o masina de spalat vase, vei plati pretul afisat (fie ca include or reducere, fie ca este vorba de pretul intreg). Nu poti influenta pretul din postura de client. Pe de alta parte, atunci cand cumperi o polita de asigurare, o buna parte din pret depinde de tine. Iata cum:

 

3 modalitati de a scadea pretul politelor de asigurare

 

1. Incheie polita mai devreme, nu mai tarziu

 

Asigurarile de viata pot fi niste instrumente de economisire excelente, mai ales daca le inchei cat mai devreme. Cu cat istoricul tau medical este mai “curat”, cu atat prima de asigurare va fi mai mica.

 

Acest lucru este valabil si pentru asigurarile de sanatate, pentru CASCO sau pentru asigurarea facultativa a locuintei. Cu cat bunul sau persoana asigurata sunt intr-o conditie mai buna, cu atat prima de asigurare va fi mai mica. Chiar daca pretul poate creste cu trecerea anilor, vei primi reduceri considerabile daca optezi pentru continuitatea cu brokerul ales si cu compania de asigurari aleasa.

 

2. Incheie mai multe polite simultan la acelasi asigurator

 

Poti muta treptat toate politele tale la acelasi broker sau companie de asigurari, chiar daca nu expira in acelasi timp. Spre exemplu, daca ai nevoie sa reinnoiesti polita CASCO rapid, insa asigurarea locuintei va expira abia peste trei luni, o poti innoi si pe cea din urma, cu perioada de incepere la scadenta politei anterioare.

 

Astfel,nu pierzi nici acoperirea si castigi reduceri considerabile. Nu stii catre ce companie sa te indrepti? Discuta cu un asistent Transilvania Broker pentru a afla ce companie iti poate oferi cele mai avantajoase pachete.

 

3. Plateste cat mai mult posibil in avans

 

Plata politei CASCO pe intreg anul iti poate aduce o reducere semnificativa. Acest lucru este valabil pentru orice alta polita. Iti recomandam, in masura posibilitatilor, sa alegi sa platesti de fiecare data pe perioada maxim admisa de asigurator.

 

Vrei sa beneficiezi de preturi mai mici la politele tale de asigurare? Nu astepta Black Friday! Discuta cu unul dintre consultantii nostri — gratuit si fara obligatii.

Cauta

Postari similare

Postari recente

Categorii

Etichete

Scroll to Top

In ce limba doresti sa fie afisat continutul?

Dorim sa stim limba in care doresti sa fie afisat continutul site-ului pentru a va personaliza experienta.