Piața asigurărilor și poziția companiei Transilvania Broker în S1 2017

Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Piața asigurărilor și poziția companiei Transilvania Broker în S1 2017

Piața asigurărilor și poziția companiei Transilvania Broker în S1 2017

Primul semestru al anului 2017 a fost caracterizat de creșteri spectaculoase în ceea ce privește atât piața asigurărilor cât și evoluția companiei Transilvania Broker. Vă invităm să citiți, în continuare, mai multe detalii despre ce a însemnat acest semestru, în cifre.

Piața asigurărilor și piața de brokeraj în asigurări în primul semestru al anului 2017

Conform raportărilor transmise de societățile de asigurare până la data de 5 septembrie 2017, în primul semestru al acestui an, societățile de asigurare autorizate și reglementate de ASF au înregistrat o creștere semnificativă în profituri comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Profitul societăților de asigurare a fost de 5.04 miliarde de lei, cu 8% mai mare decât în primul semestru din 2016.

Și în ceea ce privește volumul de prime brute subscrise pentru asigurările generale s-a înregistrat o creștere de 2%. De asemenea, în cazul segmentului de asigurări de viață, creșterea a fost de asemenea semnificativă: 36% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Societățile de asigurare autorizate în alte state membre UE cu sucursale pe teritoriul românesc s-au bucurat și ele de o creștere de 9% în comparație cu primul semestru al anului trecut și de un total al primelor brute subscrise de 363.9 milioane lei.

Și în cazul clasei A3 a asigurărilor auto s-au înregistrat creșteri de 3%, în timp ce subscrierile aferente asigurărilor de viață s-au bucurat de un avans impresionant de 36% față de S1 2016.

Piața de brokeraj în asigurări a înregistrat și ea un progres de 5,42 % în comparație cu primul semestru din 2016, iar profitul total a fost de 3,178 milioane de lei.

Care a fost poziția companiei Transilvania Broker în S1 2017?

Transilvania Broker și-a menținut poziția fruntașă pe piață și a păstrat trendul ascendent cu care ne-am obișnuit până acum, înregistrând creșteri pe mai multe planuri și în primul semestru al anului 2017.

Având în vedere faptul că s-a înregistrat o scădere a comisionului pe RCA, fapt care a redus veniturile brokerilor cu circa 27%, Transilvania Broker a decis să ia o serie de măsuri pentru a compensa scăderile de comisioane și plafonările prețurilor la polițele RCA.

Pentru început, compania Transilvania Broker și-a restructurat portofoliul, crescând ponderea asigurărilor facultative. Această decizie a dus la creșteri importante înregistrate la sfârșitul S1 2017 față de aceeași perioadă a anului 2016.

O analiză punctuală ne arată următoarele creșteri înregistrate pe mai multe  tipuri de produse:

  • Asigurări de sănătate + 62%
  • Asigurări de viață +28%
  • Asigurări de garanții +13%
  • Asigurări de incendiu +6%
  • Asigurări de raspunderi +5%

Aceste creșteri ale companiei au dus la obținerea unui comision mediu semnificativ, printre cele mai mari de pe piața de brokeraj românească. Astfel, Transilvania Broker a reușit să-și mențină poziția, obținând venituri apropiate față de aceeași perioadă a anului trecut.

Comisionul mediu pe piața de brokeraj calculat ca raport între primele intermediate și veniturile obținute de primii 10 brokeri de asigurare în primul semestru al anului 2017 a fost de 14,8%, față de 17,25% în S1 2016.

În acest top, compania Transilvania Broker a ocupat o poziție competitivă, obținând unul din cele mai mari valori ale comisionului mediu de pe piață, de 15,17%.

Aceste creșteri semnificative dau încredere companiei Transilvania Broker că își va dubla cifra de afaceri și va obține o marjă de profit din ce în ce mai mare în următorii 3-5 ani, consolidându-și poziția pe piață.

Pentru mai multe date statistice despre evoluția Transilvania Broker, vă rugăm să accesați secțiunea Relația cu investitorii.

Scroll to Top

In ce limba doresti sa fie afisat continutul?

Dorim sa stim limba in care doresti sa fie afisat continutul site-ului pentru a va personaliza experienta.