Piata de asigurari din Romania in 2022 – Perspective si schimbari

Email
LinkedIn
Facebook

Ce ne rezerva anul 2022 in materie de asigurari? Unde se vor inregistra cresteri si cum se reflecta cresterea inflatiei in piata de asigurari? Ce planuri de viitor are Transilvania Broker?

Raspund la toate aceste intrebari si la multe altele Dani Niculae, Presedinte Transilvania Broker si Gabriel Login, Director General Transilvania Broker

 

1. Cum a fost anul 2021 pentru piata de asigurari din Romania? Care au fost evenimentele cheie si ce s-a schimbat pe parcursul anului precedent? Cum a gestionat Transilvania Broker aceste schimbari din piata?

 

Dan Niculae: 2021 a fost un an in care piata de asigurari a continuat sa creasca, iar Transilvania Broker a reusit o crestere peste media pietei.

Este foarte clar ca principalul eveniment a fost falimentul City Insurance, chiar putem imparti anul in doua perioade, inainte si dupa 17 septembrie 2021.

Pana pe 17 septembrie cresterile au fost moderate, in special pe liniile de asigurari facultative. Dupa 17 septembrie a fost o crestere abrupta a pretului RCA, ceea ce a dus in final la o crestere medie a pietei de aproximativ 24% – conform datelor ASF.

 

Gabriel Login: Desi a fost un an complicat, Transilvania Broker de Asigurare a reusit sa incheie anul cu o crestere a subscrierilor peste medie, 41% mai exact, “vedetele” fiind clasele de asigurari de pierderi financiare, asigurari de credite si mai ales clasa de asigurari de viata unde cresterea a fost de 480%.

 

2. Cum previzionati ca va fi anul 2022 pentru asigurari? Ce produse credeti ca vor avea o crestere accentuata in acest an si de ce?

 

Gabriel Login: Speram, in primul rand, la o asezare a tarifelor la RCA, pentru ca, vrand-nevrand, ponderea acestei forme de asigurare in totalul pietei este foarte mare. Asteptam, de asemenea, noi “jucatori”, pentru a mai reduce concentrarea pietei. Ne dorim, in acelasi timp, solutii pentru politele de garantii, asigurari fara de care un mare numar de contracte, din diferite domenii, nu mai pot fi executate sau incheiate. In ceea ce priveste potentialul de crestere, probabil ca asigurarile de viata o sa continue trendul crescator. Cred, de asemenea, ca cele de “travel” o sa cunoasca o explozie, si mai cred ca numarul clientilor ce-si vor cumpara polite din mediul online va fi din ce in ce mai mare.

 

Dan Niculae: Ca linii de asigurare pe care le vad crescand, as preciza sanatate, life, locuinte si CASCO. Cred ca vor fi probleme in zona asigurarilor de garantii, insa, in ansamblu, asigurarile pentru persoane juridice vor fi pe crestere si anul acesta.

 

3. In ce directie va merge piata RCA in acest an? Ne pregatim de scumpiri si mai mari sau pretul se va stabiliza? Vom vedea noi jucatori pe piata sau se va repeta situatia cu City Insurance?

 

Dan Niculae: E posibil sa vedem jucatori noi in piata RCA, insa ei vor fi de talie mica, nu vad pe nimeni venind anul acesta care sa vrea sa faca o cota de piata insemnata. Cred ca tot jucatorii traditionali existenti in piata vor avea un cuvant de spus – cel putin deocamdata.

 

4. Ce efecte a avut pandemia asupra asigurarilor? S-a schimbat modul in care clientii incheie polite de asigurare? Exista cresteri pe diverse tipuri de asigurari datorate pandemiei? Cum vor evolua aceste tendinte in 2022?

 

Gabriel Login: In piata asigurarilor, pandemia a dus la cresteri pe segmentele de life&health si la un mai mare interes al clientilor catre mijloacele electronice de comercializare a politelor de asigurare, probabil cu efecte pe termen lung.

 

Dan Niculae: Pandemia a schimbat destul de mult comportamentul de cumparare in toate sectoarele nu doar in asigurari. Discutam astazi de digitalizare, de online, de a crea facilitate in aceste zone pentru a usura accesul consumatorului la produse de asigurare. Au fost si cresteri in anumite zone, mai ales pe sanatate si life, dar inca suntem departe de media europeana, ceea ce inseamna ca avem inca mult de munca in zona de educatie financiara.

 

5. Ce impact considerati ca va avea inflatia pe care o traim acum asupra pietei? Cresterile preturilor la combustibil, materii prime, etc. ii vor motiva pe clientii persoane juridice sa incheie un volum mai mare de polite de asigurare pentru a-si proteja veniturile de potentiale evenimente sau acestia vor alege sa incheie mai putine polite pentru a reduce cheltuielile?

 

Dan Niculae: Inflatia va avea impact in toate sectoarele economiei, deci si sectorul asigurarilor va fi influentat de acest fenomen. Cresterile de preturi la materii prime, materiale, servicii de orice fel va duce in mod inevitabil la scumpirea asigurarilor, pentru ca nu trebuie sa uitam, asigurari inseamna si plata despagubirilor, iar despagubirile vor fi influentate de toate cresterile de preturi.

 

Gabriel Login: Inflatia va afecta atat mediul de business cat si cel social. Este probabil ca tendinta sa fie cea instinctuala de a reduce cheltuielile, existand riscul ca numarul politelor incheiate sa scada, cu toate urmarile ce decurg de aici.

 

6. Cum va inova Transilvania Broker in 2022 pentru a raspunde tendintelor din acest an?

 

Dan Niculae: TBK va continua si in 2022 sa fie alturi de clienti, de colaboratori si nu in ultimul rand de investitori. Avem in derulare mai multe proiecte incepute in anii trecuti si care vor continua si anul acesta, vom veni si cu noutati in zona digitalizarii, in zona produselor conexe asigurarilor, vom continua sa ne dezvoltam atat in mod organic prin cresterea partenerilor nostri, cat si prin atragerea de noi colaboratori.

 

Gabriel Login: Pentru acest an ne propunem, in primul rand, cresterea nivelului serviciilor oferite clientilor, de catre colaboratorii nostri. Astfel, suntem in curs de implementare a unor mecanisme de masurare a satisfactiei asiguratilor nostri, prin colectarea recenziilor si feedbackului acestora, urmand apoi sa identificam zonele in care trebuie actionat pentru imbunatatirea serviciilor. In acelasi timp, vom continua sa ne dezvoltam si in celelalte directii, prioritare fiind dezvoltarea platformei de e-commerce. De asemenea, vom diversifica portofoliul de produse vandute, inclusiv prin adaugarea de produse conexe politelor de asigurare, si dezvoltarea Departamentului Corporate, atat prin aducerea de personal nou, cat si prin implementarea unor mecanisme de suport pentru clientii din acesta categorie.

Cauta

Postari similare

Postari recente

Categorii

Etichete

Scroll to Top