Cum intretii un autoturism pe care nu il conduci frecvent?

Email
LinkedIn
Facebook

O vorba comuna in service-uri auto este ca “masina care nu circula se strica”. Probabil te gandesti ca o masina cu un kilometraj mai redus va fi mai usor de re-vandut. Acest lucru este partial adevarat, insa e important ca acea masina sa fie complet functionala pentru a o putea vinde la un pret bun.

 

Hai sa aflam impreuna cum sa intretii o masina pe care o conduci rar pentru ca ea sa arate si sa functioneze mereu impecabil.

 

1. Porneste motorul regulat

 

Porneste motorul cel putin o data pe saptamana si lasa-l pornit pentru circa 15-20 de minute. Astfel, vei asigura buna functionare a motorului si a furtunurilor legate la el.

 

Mai mult, pornirea regulata va permite alternatorului sa incarce bateria. Altfel, te poti trezi cu o baterie complet descarcata fix cand aveai nevoie de masina.

 

2. Porneste aerul conditionat regulat

 

Daca nu circuli cu masina o perioada mai indelungata, primul care va avea probleme va fi aerul conditionat. Problemele nu sunt de natura mecanica sau electrica, ci tin de freon.

 

Garniturile de cauciuc ale sistemului de aer conditionat au nevoie de lubrifiere periodica. In caz contrar, freonul se va evapora. Chiar si o fisura mica este suficienta pentru ca tot freonul sa se evapore. De aceea, iti recomandam sa pornesti aerul conditionat regulat, chiar si iarna.

 

3. Evita utilizarea franei de mana

 

E important sa te asiguri ca placutele de frana nu se lipesc. Astfel, daca te urci la volan doar pentru a porni masina pentru 15-20 de minute, evita pe cat posibil utilizarea franei de mana. Lasa masina intr-o treapta de viteaza daca este vorba despre un autoturism cu cutie manuala sau in pozitia P daca este vorba de un autoturism cu transmisie automata.

 

De altfel, este recomandat sa muti masina, fie doar si un metru. Acest lucru te va ajuta sa eviti lipirea placutelor de frana.

 

4. Ai grija de anvelope

 

Desi nu pare evident, anvelopele se pot strica si atunci cand masina este stationata o perioada mai lunga de timp, chiar daca au fost perfect umflate inainte. Presiunea scade in timp, ceea ce inmoaie peretii laterali, chiar daca inspectia vizuala indica o stare excelenta.

 

Daca nu poti merge cu masina la intervale regulate incearca macar ca, atunci cand o pornesti, sa schimbi pozitia rotilor. Acest lucru contribuie la o distributie mai unitara asupra anvelopelor. Oricum ar fi, asigura-te ca primul drum pe care il faci dupa o perioada lunga de stagnare este la o vulcanizare.

 

5. Pastreaza rezervorul plin

 

Acest sfat te poate ajuta atunci cand decizi sa pleci la drum pe nepusa masa, insa are si o componenta de intretinere. Atunci cand rezervorul este gol sau aproape gol, el poate rugini din cauza condensului.

 

Fa plinul la masina chiar daca nu planuiesti un drum prea curand!

 

6. Spala masina regulat

 

Iti recomandam sa speli masina macar o data la una-doua luni, in special daca este parcata in exterior. De ce?

 

Simplu! Diversele pete care se acumuleaza pot ascunde puncte de rugina, care se vor extinde in timp. Cu cat le prinzi mai repede, cu atat le poti rezolva mai usor si mai putin costisitor.

 

Cauta

Postari similare

Postari recente

Categorii

Etichete

Scroll to Top