Cum soliciti rambursarea banilor cheltuiti cu servicii medicale?

Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook

Ai incheiat o asigurare de sanatate sau una de calatorie cu componenta de decontare a serviciilor medicale? Felicitari — bugetul tau este la adapost de orice cheltuiala cu servicii medicale.

 

Stim ca acestea nu sunt asigurari pe care iti doresti sa le folosesti in general, insa atunci cand neprevazutul se intampla, ele iti pot asigura protectia de care ai nevoie. Salveaza acest articol si pastreaza-l la indemana pentru a-l putea accesa imediat ce ai nevoie sa decontezi servicii medicale.

 

Iata ce trebuie sa stii pentru a putea deconta serviciile medicale usor si fara bataie de cap.

 

Cum decontezi serviciile medicale in baza unei asigurari de sanatate sau de calatorie?

 

In functie de polita pe care ai incheiat-o si de clinica medicala care se ocupa de ingrijirea ta, decontarea se poate face direct (clinica va factura direct asiguratorul) sau indirect (vei plati serviciile medicale la fata locului, iar asiguratorul iti va rambursa banii ulterior).

 

Cea mai comuna varianta este cea de-a doua. De aceea, e important sa stii in primul rand cine poate solicita decontul. In cazul in care persoana asigurata este in incapacitatea de a comunica cu asiguratorul, orice apartinator o poate face — un membru al familiei, un prieten sau chiar un angajat al clinicii care are grija de tine.

 

Pentru ca asta sa se intample, ai grija sa ai mereu polita la tine si sa comunici asta celor din jurul tau si/sau medicilor care au grija de tine. Important: anunta asiguratorul in termen de 24 de ore de la spitalizare sau producerea accidentului.

 

Mai departe, vei avea nevoie de o serie de documente pentru a justifica decontul.

 

De ce acte ai nevoie pentru a solicita rambursarea cheltuielilor medicale?

 

Solicita documente medicale cat mai devreme, chiar de la prima vizita la medic. Pentru ca acestea sa fie valide, trebuie sa aiba:

  • Datele tale de identificare: nume, prenume, CNP.
  • Datele de indentificare ale spitalului sau clinicii care are grija de tine.
  • Informatii medicale cat mai detaliate: motivul prezentarii la medic, diagnostic prezumtiv sau final, analize medicale efectuate si rezultatul lor, bilet de externare care sa contina data internarii si externarii si asa mai departe.
  • Costurile detaliate ale fiecarui serviciu medical platit.
  • Factura si chitanta. Important: chitanta POS nu inlocuieste factura sau chitanta emisa de furnizorul de servicii medicale. Ai grija sa ceri toate actele necesare inainte de externare.

 

Atunci cand nu esti sigur daca ai sau nu nevoie de un anumit act medical, iti recomandam sa il soliciti oricum. E mai bine sa ai prea multe acte decat sa fii nevoit sa te intorci la spital ulterior dupa ele.

 

De regula, poti trimite toate aceste acte atat in format fizic, cat si in format digital (PDF sau JPEG), astfel ca trimiterea lor efectiva nu este o problema.

 

Ai nevoie de ajutor pentru depunerea dosarului tau de rambursare? Nu uita ca brokerii Transilvania Broker sunt mereu alaturi de tine, chiar si dupa incheierea politei. Solicita-le ajutorul oricand — te pot proteja de capcanele birocratice.

 

Nu ai inca o asigurare de sanatate? Discuta cu un consultant Transilvania Broker si gaseste-o pe cea mai buna pentru tine, dintre zeci de optiuni!

Cauta

Postari similare

Postari recente

Categorii

Etichete

Scroll to Top

In ce limba doresti sa fie afisat continutul?

Dorim sa stim limba in care doresti sa fie afisat continutul site-ului pentru a va personaliza experienta.